Is er sprake van enige zomermoeheid? Eisen de talrijke
burenfeestjes-barbecues met de vrienden- tuinparty’s en andere uitspattingen
hun tol? In elk geval was het een feit dat slechts 15 man zich aanboden voor
deze laatste echte zomerrit met start om 7.30 uur.
De met klokkengeluid en troffelgerom aangekondigde
aanwezigheid na lange tijd van Philippe Ysebaert, veelvuldig champ en
gepatenteerde kroniekschrijver, bleek een zeepbel. Dezelfde morgen had hij aan
Pantani laten weten ‘dat de benen niet goed waren’. Natuurlijk kunnen de benen
niet goed zijn als je de Tinekesvrienden niet wekelijks vervoegt! Er bestaat nu
algemene vrees dat het slechte gevoel van de benen zal overslaan op het hoofd
en dan zijn de gevolgen niet te overzien. Zal ons eerder zo geroemd lid nog dieper wegzakken? Komt hij opnieuw boven
water of eindigt hij in de goot? Dit verhaal (drama?) wordt ongetwijfeld nog
vervolgd.
Bij het verzamelen stond Ronny King in een hoekje lieve woordjes te fluisteren
tegen zijn fiets en aaide hij liefdevol over het frame van hetgeen bij nader
inzien een spiksplinternieuwe bolide leek te zijn. Ronny heeft ondertussen een
enorme voorsprong genomen op zijn eerste belager (je kunt het vergelijken met
het verschil tussen KVK Kortrijk en Zulte-Waregem verleden seizoen) en heeft de
ultieme trofee zo voor het grijpen. Als toekomstig nieuwe kampioen is hij van
oordeel dat hij zich niet alleen met zijn rennerskwaliteiten moet onderscheiden
maar dat een ‘champ’ ook op topmateriaal dient te rijden. Vandaar de aankoop
van een frame waarop vreemd genoeg de naam van charcuterie staat: Cervela. Verder
echter aangevuld met van alles het beste van het beste! Carbon wielen,
Cancellara-aandrijving én een elektronisch gestuurde groep. Vandaar dat deze
dag opnieuw de geschiedenisboeken ingaat: Ronny is de eerste Tinekesvriend die
elektronisch schakelen introduceert in onze o zo geroemde club! Vanaf vandaag
komt er een nieuwe slogan bij: “ De Tinekesvrienden, daar waar toptechnologie
zich thuis voelt…”.
Geert had een ritje voorgekauwd rond de Kemmel. Met de wind
op de kop en de zon op het achterwerk werd via Geluwe en Houthem eerst een
soort breiwerk rond de Kemmel afgewerkt. Groot was de vreugde in het peloton
toen na een 25 km Jacques het kopwerk overliet aan Yvan. Zo kon het ganse peloton
schuilen achter de twee breedste paar schouders van onze club en werd achter
deze twee renners met een hoog gehalte aan Body-builders-torso niet het minste
tegenwindje meer gevoeld.
Dit leuk gevoel bleef niet duren want Geert opteerde voor
een klim aan de zijkant van de Kemmel. De batterijen van de nieuwe fiets van
Ronny bleken nog niet goed afgesteld want ondanks het verbod tot demarrage
sprong zijn Cervela uit het peloton naar voor. Toen het echte sein werd gegeven
voor ‘ten aanval’ kon iedereen naar godsvrucht en vermogen zijn klimtalenten
botvieren op deze korte helling.
Eens de hartslagen min of meer normale waarden hadden
teruggevonden, informeerde Rambo wat ongerust of er bevoorrading mee was. Hij
werd op zijn wenken bediend want een kwartier later werd op een charmant plekje
halt gehouden. Het dient ook vermeld dat we een heel jonge sportbestuurder van
dienst hadden: Noah had deze taak op zich genomen maar omdat hij omwille van
zijn leeftijd nog geen rijbewijs kon krijgen, had hij zijn vader Ringo
meegebracht om de vervoersopdrachten op zich te nemen. Dank aan het duo
Noah-Ringo voor spijs en drank.
De terugrit bewees eens te meer de parcours-bouwers-capaciteiten
van onze ex-materiaalmeester. Op veelal onbekende banen en met pittoreske
uitzichten werd stilaan de Westhoek verlaten en richtten we onze steven naar de
zo vertrouwde heimat.
Toch ook één minpunt dat onze aandacht verdient: er is nog
werk aan de winkel inzake discipline bij het oversteken van bepaalde grote en gevaarlijke
banen: de bevelen van de kopmannen respecteren, blijft een werkpunt willen wij
ook bij andere weggebruikers als gerespecteerde club overkomen.
Ten slotte nog dit voor wie van cijfermateriaal houdt: 15
aanwezigen, rit van 93 km, gemiddelde snelheid 27 per uur maar vooral een mooie
rit met het mooiste gezelschap dan men zich kan wensen, met name de zon!
Yvan de Verschrikkelijke
5 opmerkingen:
Lyrisch,pittoresk verslag,het voelt alsof ik de kilometers onder mijn wielen voel glijden.De KVK-SVZW (cata)strofe deed de moral opnieuw naar zenith stijgen. Tot...?
Hoe kunnen de benen van onze ex champ nu vermoeid zijn
1/ zit gans de dag op ne stoel.
2/ woont 500m van het kantoor maar komt toch met de auto werken.
3/ als hij thuiskomt kruipt hij onmiddellijk achter zijne pc tot hij gaat slapen en smoort tussen door af en toe een sigaretje.
Dus vermoeide benen, kan niet.
Moeste Brika een bitje mjeir weirken in den besten bank van 't land ton zoe dienen ex-champ minder stress ein en atletische ipv verzuurde bjeinen ein.Ze steken em doar in een kotje van 2 ip 2,ze doen em babbelen en lucht verkwoppen van snuchtens tot 's avonds en 't enige wadatie eran overhoudt es een gespierde tonge en overbelaste hersencellen.Mo coerage,ie gaat binnenkort were tussen de koeien gon weirken,de stadslucht inwisselen vo de boere(k)lucht en zal ten noaste joare nie mjie t'houden zin ip de velo...
Ik hoop toch dat Red Philip naar de souper zal komen , al is het maar om er een beetje van te klappen en hem moreel klaar te stomen voor volgend seizoen.
@ de skatbewaarder : aanwezig op de souper,op voorwaarde d'ak niet de rollen op moet! :-)
Een reactie posten