Op de dag van
Vlaanderens mooiste verzamelden 11 mannen (waaronder testrijder Emile) en 2
vrouwen met jeukende benen aan de thuisstartbasis van één der meest atletische
en sexy wielerteams die Heule rijk is. Podiumfavoriet en gps-wonder Mark kon in
laatste instantie aansluiten met zijn uit het Rondemuseum afkomstig vehikel
nadat zijn echte bolide er de brui aan had gegeven.
Onze man van de
klassiekers – niemand minder dan SB/PM Willy himself – had met Rodaniaanse
precisie en zijn flexibele meetlat het parcours zodanig afgemeten dat we alsnog
enigszins konden proeven van het echte werk der groten op die heroïsche Vlaamse
wegen. Geen sinecure want de Ronde heeft het voorlopig niet meer zo begrepen op
Heule en omstreken. Zo was een trekpleister als de Kwaremont afgesloten
voor echte coureurs en bleek het vipgebeuren rond de Trieu te gevaarlijk voor
professionele dalers . Maar zoals zo vaak in deze club werd nu ook weer een
aardrijkskundig huzarenstukje opgevoerd. Flexibele klasse met grote K van KVK!
Artikel 6 quater van
ons clubreglement (voetbalgepalaver verboden zolang de VK niet wint) werd
inmiddels naar de prullenmand verwezen vanwege niet meer van toepassing. Nu
zelfs het grote Essevee al voor 4e opeenvolgende keer lelijk
uitgleed over die gladde Kortrijkse hemdsknopen, diende een actualisering van
het clubreglement zich uiteraard op. Dit tot groot jolijt van die hards zoals
Geert Depoortere 2, de president en Red Philip. De diepe groeven op de
voorhoofden van Willy, Arne en Fanny waren evenwel perfecte geleiders voor die
hemelse en bittere voetbaltranen die al vlug over ons neerdaalden. Ter hoogte
van Bissegem werd dan ook het regenvestjesalarm afgekondigd en bestond de opdracht
erin behoedzaam en veilig langs riooldeksels en scherpe bochten te laveren.
Sportdirecteur Kevin stond in rechtstreekse verbinding met de wedstrijdleiding
van de Ronde en beschikte zelfs over realtime beeldmateriaal. Terzelfdertijd
werden we telkens verwittigd bij naderend achteropkomend verkeer of hoe
hoogtechnologisch duotasken ons clubgebeuren is binnengeslopen.
Willy had een pittig
parcours samengesteld waarbij een door de weersomstandigheden gladde
kasseiafdaling voor enig animo zorgde : her en der dichtgeknepen billen maar
iedereen stak de kasseien behendig één voor één in de achterzak. Ideale
training voor volgende week! De pitstop werd afgekondigd te Russignies, aan de
voet van de Trieu. Onze penningmeester heeft een uitgebreid netwerk en regelde
via een lokale vriend een perfecte locatie. Kevin rukte uit met heerlijke cake
die recht uit schoonmoeders oven kwam : tongstrelend en smakend naar de trog,
naar nog! Zelfs de overburen mochten delen in de cakevreugde, ideale reclame!
Hartelijk dank Kevin en co!
Op de terugtocht was
het landschap cartouchegevoelig maar werden de benen redelijk rustig gehouden.
Fanny gaf blijk van een topconditie en mengde zich steevast vooraan in de
debatten. Sterk. Ook Petra heeft de goede benen te pakken : girlpower om u
tegen te zeggen!
Een onfortuinlijke
Arne kreeg nog te maken met een lekke band die in een recordtempo vervangen
werd.
Opnieuw een ritparel
die aan de Tinekesarchitectuur werd toegevoegd waarvoor dank aan Willy die als
clubsenior zelf gedurende 81 km alle touwtjes in handen hield! Bravo aan onze
SB/PM!
81 km, 26 gemiddeld,
14 deelnemers en 427 hm.
Tot zondag 8u voor een
nieuwe klassieker!
Red Philip
NVDR: herbeleef de rit op https://connect.garmin.com/modern/activity/3537456364
3 opmerkingen:
Prachtig verslag van opnieuw een prachtige rit. Wielertoerisme pur sang, mooie landelijke licht heuvelende baantjes, het was weer puur genieten, de regendruppels konden de pret niet bederven en de fiets kuisen nemen we er met plezier (alhoewel) bij.
Dank en respect voor ritarchitect en temporegulator PM/SB Willy en merci Red Philippe voor het alweer schitterend verslag
Rit perfect, parcours , tempo. Catering, ...
Verslag laat beetje te wensen over en er ontbreken elementen
Er werd vergeten te vermelden dat de vorige 11 derby’s (voor de laatste 4) door Zulte niet verloren werden.
Onze skatbewaarder is 1 dag na zijn topprestatie een beetje de pedalen kwijt ��
Een reactie posten