contact

Verslag van de rit van 18 juli 2010

Het zat er aan te komen: we worden outnumberd door de Streuvelsvrienden. Wellicht een tijdrit op het programma van onze voltalliger branchecollega’s want zij vertrekken druppelsgewijs. Slechts 8 Tinekesvrienden aan de start van deze rit. Verlof, weekend en festiviteiten allerhande zijn de verontschuldigingen van de dag. Het merendeel van de dappere aanwezigen zagen nochtans ook maar in de kleine uurtjes hun bed en sommigen dronken een “ketel bier”, zeggen ze toch zelf. Iedere starter verdient een eervolle vermelding en wordt dan ook in het verslag vermeld. Onder de afwezigen de top van het klassement en RAMBO en de FONDATEUR rukken dan ook op naar de eerste plaatsen van het klassement! De zon laat ons geen seconde in de steek, net als een nijdige westenwind waarvan het lijkt dat hij constant tegen zit. Onder leiding van de bekwame kopmannen GERD en KEVIN wenden we de steven richting Esen bij Diksmuide. Kevin heeft een rit ineengeknutseld naar de kasseien van de Steenstraat alginder en de gegevens op zijn GARMIN gezet. Verkeerd of verloren rijden is dus onmogelijk. Een tip voor de PM en MM. Na een eerste oponthoud voor de ratelbak van Rambo verstoort een krachtterm van de PRESIDENT de landelijke Oekense rust. Een steen in een bocht heeft zijn band doorboord. Gelukkig is de ploegmecanicien FRANKY nabij en het euvel wordt in een recordtempo verholpen. Via prachtige wegen die we nooit eerder aandeden slingeren we ons rond Oostnieuwkerke en de Stadenberg waar we genieten van een 180° panorama tot aan de kust. De Steenstraat krijgen we in twee porties geserveerd: een eerste lang stuk bergop en tegen wind. Berelastig en alleen de President kan het wiel van een ontketende en in bloedvorm verkerende Kevin houden. De rest dokkert achterna al was het een Pyreneëenbergrit. Na een recupererend landelijk asfaltstukje volgt het tweede deel: bergaf en met de wind vanachter: gesneden brood voor de grute plateau van de President. We snakken naar de Pitstop en die komt er op een idyllisch plaatsje: de Couchezmolen in Zarren, de hoogste molen van ons vaderland. Sportdirecteur PANTANI trakteert met wafels en fruitsap waarvoor dank. De kettingen rond de wieken doen de fantasie van Rambo op hol slaan, zijn dagdroom is niet voor publicatie vatbaar. We keren terug via de Keuneleute in West-Rozebeke, dit is één lange roetsjbaan en het sein voor een stukje vrij tempo. In de speedgroep merken we TIM op, net terug van concentratiekamp in Tjechië, zonder voedselvergifting weliswaar. Net na Beitem raken we vernesteld in een massale gezinsfietstocht. Miljaarde , kunnen die gasten niet gewoon thuis blijven en naar den Delhaize gaan op zondagmorgen net als alle andere mensen. Pantani raakt er niet over en we spelen bijna onze ploegleiding kwijt. Gerd neemt het goeie initiatief en kan de volgwagen terug opvissen. We vliegen langs de Gullegemse watertoren en in de afdaling duwt onze zwaartekrachtspecialist de Fondateur nog eens op de gaspedaal. Aan 50/u suizen we moe maar voldaan Heule binnen. Megamooie tocht, alle lof voor de architect van dit kunststukje. 93km aan 29,1 gem. herbeleef de rit op de website van Garmin: http://connect.garmin.com/player/41156342





President

2 opmerkingen:

pantani zei

Gek hoe je vanuit de volgwagen vele dingen kan opsteken.

vb1:hoe moeder natuur roept wanneer er op kasseien word gereden,nl de helft van het peloton!!(3 dus)die door het schudden van bepaalde onderdelen,midden op de kasseistrook het overtollige vocht moeten wateren.

vb2:Tim die de laatste 30km de spieren in de billen moet strechen en masseren.

vb3:hoe sommige mensen meerdere wafels kunnen binnenspelen (daar ik voor 20 man meehad)en dan daarna minder vlot omhoog fietsen.

enz...
Altijd nuttig dus om eens in de volgwagen te zitten om uw collega fietsers beter te leren kennen,het kan misschien ooit eens van pas komen.

groeten pantani en prettige vakantie

Anoniem zei

Wie zoed da zin van die wafels